miercuri, martie 19, 2025

Top 5 Săptămânale

Reclama ta AICI!

Reclama ta!

Din aceeași categorie

Magazinele Froo: O nouă provocare pentru Profi, Carrefour Express şi La Doi Paşi

Żabka Group a lansat în România, în luna iunie a acestui an, primele magazine Froo, un brand nou în portofoliul grupului, inspirat de modelul magazinelor Żabka din Polonia. Astfel, compania a anunțat că va extinde rețeaua în marile orașe din țară, cu un concept de magazine de proximitate cu suprafețe între 50 și 70 mp, conform unui comunicat oficial.

După prima lună, reţeaua locală ajunsese la cinci magazine, însă de atunci dezvoltarea s-a realizat în ritm alert, reușind să depășească 50 de unităţi, fiind vorba de magazine de proximitate modernă.

Dintre acestea, aproape toate sunt în Bucureşti, acolo unde a şi început expansiunea, şi în proximitatea Capitalei. Un singur magazin este în Piteşti, arată site-ul propriu.

De asemenea, planurile companiei nu se opresc aici, retailerul abordând o serie de mici magazine şi băcănii pentru a le prelua sau pentru a le integra în propria reţea în sistem de franciză, conform surselor Ziarului Financiar.

Ce își propune Żabka Group?

Totuși, la momentul intrării pe piață, reprezentanții polonezi au informat furnizorii că își propun să deschidă 200 de magazine în România până în 2024, un obiectiv care rămâne deocamdată departe. Pentru 2028, planul lor este ca rețeaua să devină lider pe segmentul de proximitate modernă, potrivit aceleiași surse, o prezentare adresată furnizorilor.

Magazinele Froo, un brand al Zabka în România, au o suprafață medie de 50-70 mp și se specializează în vânzarea de produse destinate consumului rapid. Acestea sunt concepute pentru a atrage în special tinerii din mediul urban.

Astfel, retailerul intră pe terenul de „luptă” al Profi, Mega Image (cu conceptul Shop&GO), Carrefour Express şi LaDoiPaşi.

Retailerul, unul dintre cei mai mari jucători din comerţul alimentar din Polonia, a intrat pe piaţa din România la finalul anului trecut prin achiziţia pachetului majoritar de acţiuni în cadrul companiei de distribuţie DRIM Daniel Distributie FMCG. Deal-ul a primit deja acordul Consiliului Concurenţei. Vânzătorul în acest acord a fost familia de antreprenori locali Trandafir, care a dezvoltat compania DRIM Daniel Distribuţie pe parcursul a circa trei decenii. Acesta a fost doar primul pas, ţinta fiind să dezvolte atât distribuţia, cât şi retailul, lucru care acum se întâmplă, menționează ZF.

Magazinele Froo: Un nou concept modern de magazine pentru cumpărături rapide

„Froo este un nou concept modern de magazine pentru cumpărături rapide, aproape de casa ta. În fiecare froo, te vei bucura de o experiență de cumpărături ușoară și rapidă, în drumul tău spre casă, școală sau birou. În magazine, găsești absolut tot ce vrei: mâncare pentru un prânz pe fugă, idei pentru o cină sănătoasă, snack-uri încălzite special pentru tine, bere rece pentru când te trezești cu invitați, cafea delicioasă și alte servicii extrem de utile – pe scurt, froo este noul tău vecin și un pit-stop urban esențial în viața ta”, menționează reprezentații Żabka Group.

Compania Żabka: „Suntem una dintre cele mai recunoscute mărci din Polonia”

Żabka Group este un ecosistem convenience complex, al cărui scop este să simplifice viețile oamenilor. Aceștia menționează că sunt alături de clienți în orice moment al zilei, eliberându-le timpul prin posibilitatea de a cumpăra rapid produse alimentare, o masă caldă pe drum, de a trimite ușor colete, de a retrage numerar sau de a beneficia de un catering dietetic. „Suntem una dintre cele mai recunoscute mărci din Polonia, având zilnic aproape 3 milioane de clienți care ne folosesc serviciile”, adaugă reprezentații companiei.

Compania Żabka a fost fondată în 1998 de un antreprenor polonez, care a mizat pe o expansiune agresivă încă din primii ani, ajungând la 1.700 de magazine până în 2005. În 2007, businessul a fost preluat de fondul Penta Investment, care în România deţine grupul A&D Pharma, mai exact lanţul de farmacii Dr. Max (fosta reţea Sensiblu) şi distribuitorul farma Mediplus.

Patru ani mai târziu, în 2011, Penta a vândut businessul polonez de retail către Mid Europa Partners, care la rândul său a cedat ulterior controlul. Era anul 2017, iar cumpărătorul era un alt fond – CVC Capital Partners -, despre care piaţa scria că a plătit până la 1,5 mld. euro pentru 4.500 de magazine, scrie Ziarul Financiar.

Reţeaua de magazine din Polonia are astăzi circa 10.000 de unităţi. Pentru a face o comparație cu tot comerțul modern din țara noastră (magazinele a nouă rețele), menționăm că acesta abia se îndreaptă spre 4.800 de unități.

Alba Business va continua să urmărească subiectele de interes, oferind cititorilor informații corecte și actualizate. Pentru mai multe imagini, noutăți și informații verificate, ne puteți urmări și pe Instagram.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Popular Articles