duminică, aprilie 20, 2025

Top 5 Săptămânale

Reclama ta AICI!

Reclama ta!

Din aceeași categorie

Indicatorii tehnico-economici și devizul general pentru proiectul de modernizare a drumului TransRegio Blaj–Teiuș–A10, la aprobat de consilierii județeni

Consiliul Județean Alba urmează să aprobe în ședința din 7 aprilie indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea DN 14B, în cadrul unui proiect de infrastructură rutieră ce va conecta Blajul de autostrada A10 printr-un drum TransRegio. Investiția include reabilitarea drumului existent și realizarea unor noi tronsoane, precum și construcția unor pasaje și poduri importante peste căi ferate și râuri.

Proiectul este realizat în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Consiliul Județean Alba și primăriile din Blaj, Teiuș, Mihalț și Crăciunelu de Jos. Drumul va avea o lungime totală de aproximativ 21 km și va fi conectat direct la rețeaua TEN-T prin nodul rutier Teiuș de pe autostrada Sebeș–Turda.

Drumul nou și tronsoanele modernizate

Traseul va include atât modernizarea unor segmente din DN 14B, cât și realizarea a patru tronsoane complet noi. Pentru drumurile existente, se vor efectua corecții de traseu, lărgirea platformei la 10 metri și aducerea la standardele tehnice actuale. Printre lucrările esențiale se numără construirea a două pasaje rutiere – peste căile ferate M200 și M300 – și a unui pod nou peste râul Mureș, cu o lungime de aproape 156 metri.

Traseul detaliat

Traseul proiectului se întinde pe teritoriul a șase unități administrativ-teritoriale din județul Alba: Galda de Jos, Teiuș, Sântimbru, Mihalț, Crăciunelu de Jos și Blaj.

Pornind de la DN1/E81, în zona de graniță dintre Teiuș și Galda de Jos, drumul se va conecta printr-un nou sens giratoriu și va traversa zona agricolă până în spatele parcului industrial din Teiuș. De acolo se intersectează cu DN14B în apropierea nodului rutier Teiuș al autostrăzii A10.

Pe traseu, este prevăzut un pasaj de aproape 670 metri lungime peste mai multe linii ferate și DJ107H, iar în zona Sântimbru se va realiza un alt pasaj rutier peste CF M300, cu corecția traseului pentru siguranță rutieră.

Traversarea râului Mureș va fi asigurată printr-un pod nou, construit în aval față de cel existent. În apropiere, DJ107B va fi reconfigurat pe o distanță de peste 1,3 kilometri și se va conecta la DN14B prin sensuri giratorii.

Etapele următoare

După traversarea localității Cistei și a pârâului Dunărița, traseul ocolește centrul Crăciunelului de Jos, evitând zonele dens locuite. În zona Bucerdea, este prevăzut un pasaj nou peste CF M300 și o intersecție cu DJ142L, cu un sens giratoriu dedicat legăturii cu drumul local spre Bucerdea.

Ultima porțiune, spre Blaj, include un tronson nou de aproape 1,8 km ce se apropie de valea Târnava Mică și se racordează la drumul existent în apropierea heliportului. Traseul se încheie la intersecția cu viitoarea centură ocolitoare a municipiului Blaj, aflată în faza de contractare.

Informații suplimentare

DN14B este un drum național secundar cu o lungime totală de 58 km, care conectează DN1/E81 cu DN14, asigurând legătura între Teiuș și Copșa Mică. Are o importanță strategică în zonă, fiind tranzitat zilnic de peste 4.300 de vehicule, conform datelor din 2022.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Popular Articles